اخذ ویزای کار آلمان

  • نویسنده: نیاتوس خوش سیما
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸
  • ۰۳:۳۰
  • مشاهده: ۴,۱۸۹ بار
 
کار در آلمان

 

آلمان یکی از قدرت‌مندترین اقتصادهای دنیا را در اختیار دارد و در حوزه ی یورو نیز، اقتصاد این کشور بوده که توانسته تاکنون مانع فروپاشی حوزه ی یورو شود. آلمان جز سه کشور برتر جهان در زمینه علوم مهندسی و صنعتی می‌باشد و بازار کار این کشور، از دیر باز یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین بازارها برای متخصصان دیگر کشورها بوده است. اما در سالهای اخیر، این بازار کار محبوب، دچار یک چالش شده است و آن هم کمبود نیروی متخصص می‌باشد. به دلیل رشد منفی جمعیت در آلمان، صنعت این کشور دچار تبعات کمبود نیروی متخصص شده است و بر همین اساس، سیاست مداران آلمان در سال های اخیر دست به کار شده اند و با تصویب و اجرای قوانین تشویق کننده، سعی داشته اند با جذب مهندسین سایر کشورها به سمت صنعت و بازار قدرتمند کشور، جایگاه اقتصادی و صنعتی این غول اقتصادی اروپا را بتوانند همچنان حفظ کنند.

اما مهاجرت کاری به آلمان و کار در آلمان نیازمند داشتن تجربه و آگاهی کافی در مورد چالش ها و قوانین موجود این پروسه می‌باشد. بر همین اساس، ویزا موندیال با مطالعه و بررسی قوانین مهاجرت کاری آلمان، برقراری ارتباط با سازمان های اداری مربوطه در این کشور و همچنین کسب مجوزهای لازم از وزارت کار جمهوری اسلامی ایران، در صدد این برآمد تا بتواند پلی میان متخصصان و مهندسین توانمند ایرانی و بازار کار آلمان برقرار کند. مجموعه ویزا موندیال با استفاده از نمایندگان خود مستقر در آلمان، آماده خدمت رسانی به متقاضیان کار در آلمان می‌باشد.

 

جهت درخواست ویزای کار آلمان، لطفا مدارک ذیل را فراهم و به دفتر ما تحویل دهید:

  • تکمیل فرم ارزیابی اولیه تقاضای ویزای کاری آلمان
  • ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات آن
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن
  • ترجمه مدرک لیسانس و ریز نمرات آن
  • ترجمه مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات آن (در صورت وجود)
  • ترجمه گواهی سابقه کار (در صورت وجود)
  • زندگی نامه متناسب با کار در آلمان
  • یک قطعه عکس 6×4
  • کپی مدرک زبان انگلیسی و یا کپی مدرک زبان آلمانی
  • کپی 2 صفحه اول پاسپورت (صفحه دوم باید امضا شده باشد)
  • گواهی مالی از بانک، دال بر موجودی حساب به مقدار 6000 یورو (به زبان انگلیسی)

 

توجه: ترجمه مدارک میتواند به زبان انگلیسی و یا آلمانی باشد. (ترجیحا آلمانی)

قوانین کار آلمان

کشورهایی که عضو اتحادیه­ ی اروپا هستند، تقریباً قوانین کار مشترکی دارند. به این ترتیب که متقاضی نیروی کار ابتدا باید در روزنامه های اروپا به مدت سه ماه آگهی درج کند و اگر شخص مورد نظر پیدا نشد، باید مجدداً سه ماه دیگر آگهی خود را درج نماید. حال اگر شخصی در کشور آلمان و اتحادیه اروپا متقاضی شغل مورد نظر نباشد، نوبت به افراد خارجی می ­رسد که در واقع تقریباً غیر ممکن است.

اقامت در آلمان به عنوان متخصص

روشی که شما را سریعتر به اخذ ویزای کار آلمان نزدیک می ­کند، این است که شما به عنوان متخصص وارد کشور آلمان شوید. در صورتیکه متقاضی دارای مدرک لیسانس به بالا از دانشگاه های ایران یا سایر کشورها باشد و به یکی از دو زبان انگلیسی یا آلمانی تسلط دارد، می تواند ویزای ۶ ماهه ورود به المان را اخذ کند و در مدت آن شش ماه، به دنبال کار بگردد .

در صورتیکه  کار او تصویب شد می تواند برای بلو کارت (کارت آبی) اقدام کند و پس از سه سال، در صورتیکه زبان آلمانی به سطح B1 برسد، می تواند درخواست اقامت دائم آلمان و گذرنامه آلمانی کند. لازم به ذکر است علی رغم راحت بودن اخذ ویزای کار آلمان، یافتن کار در آلمان بسیار سخت می باشد.

مشاغل مورد نیاز آلمان

کشور آلمان نیازمند نیروهای متخصص در رشته­ هایی چون برق، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع، مکانیک، الکتروتکنیک، شیمی، فیزیک، آی­ تی (IT)، گروه ­پزشکان، داروسازان، پرستاران و … می ­باشد. در حال حاضر شغلهای مهندسی و کارهای فنی و همین طور مشاغل مربوط به پرستاری و پزشکی در اولویت قرار دارند و با مراجعه شما جهت مشاوره به دفتر ما، لیستی از شغلهای مورد نیاز دولت آلمان را در اختیار شما قرار خواهیم گذاشت. مشاورین این مرکز در مورد بانکهای اطلاعاتی مشاغل موجود در آلمان راهنمائی های لازم را به شما ارائه خواهند داد.

دفتر مهاجرتی مهندس خوش سیما  (تهران)

تلفن ثابت : 26415484  21  98+

تماس تلگرام:9212081618  98+

موبایل :        9122386171  98+

کانال تلگرام :  iranimmi@

شماره تلگرام: 09212081618