اطلاعیه دفتر خدمات کنسولی – ملبورن در خصوص نحوه خدمات رسانی به هموطنان ایرانی

  • نویسنده: نیاتوس خوش سیما
  • ۹ بهمن ۱۳۹۶
  • ۲۳:۰۵
  • مشاهده: ۰ بار
اطلاعیه دفتر خدمات کنسولی – ملبورن در خصوص نحوه خدمات رسانی به هموطنان ایرانی
اطلاعيه دفتر خدمات كنسولي - ملبورن در خصوص چگونگي مراجعه به متقاضيان بشرح زير منتشر گرديد:

به نام خالق هستي

با سلام و درود خدمت تمامي هموطنان عزيز مقيم ملبورن؛

با توجه به درخواستهاي متعدد شما عزيزان براي ايجاد دفتر خدمات كنسولي در شهرهاي بزرگ استراليا جهت سهولت ارائه خدمات به متقاضيان، سفارت جمهوري اسلامي ايران بر آن شد تا زمينه ارائه اين خدمات را فراهم آورد. با توجه به پيچيدگيهاي فني و قانوني اين كار، مراحل بسيار دشواري پشت سر گذاشته شد تا به لطف خدا اولين دفتر خدمات كنسولي در روز ٢٨ اكتبر ٢٠١٧ در شهر ملبورن افتتاح گرديد.

چشم انداز ايجاد اين دفاتر به اين شرح است:

"ارائه تمامي خدمات كنسولي به هموطنان از طريق سيستمهاي آنلاين و با حداقل نياز به مراجعه فيزيكي"

اين دفتر براي مدت ٦ ماه بطورآزمايشي فعاليت خواهد كرد. در انتهاي اين دوره در صورتيكه از خدمات آن استقبال كافي شود و موجب رضايتمندي شما عزیزان را فراهم کند، كار خود را بطور جدي تر و دائمي ادامه خواهد داد. در حال حاضر دفتر ملبورن در روزهاي شنبه و يكشنبه فعاليت خواهد كرد تا نيازي به اخذ مرخصي و يا تغيير برنامه كاري شما نباشد.

سيستم آنلاين در فازهاي متعدد پياده سازي و اجرا خواهد شد. فاز اول اين سيستم در حال حاضر در مرحله تست يكپارچه سازي سيستم (System Integration Test) مي باشد. اميد بر آن است كه تا اخر هفته نسخه قابل ارائه براي تست نهايي كاربران (User Acceptance Test) اماده شود.

تا زماني كه سيستم آنلاين اجرايي شود، هموطنان عزيز ميتوانند از طريق كانال تلگرامي (https://t.me/eConsulate ) درخواستهاي خود را براي اخذ وقت حضوري ارسال نمايند.

اميدواريم با حمايت شما بتوانيم خدماتي در شأن هموطنان عزيز ارائه نماييم تا موجبات رضايتمندي همگان فراهم آيد.